2013. október 30., szerda

Hosszútávú után, egy hosszútáv előtt

Ismét hosszú idő telt el a legutolsó bejegyzés óta. Ennek több oka is volt. Egyik oldalról, hogy nem történt annyi minden (edzés-evés-alvás kör alapvetően ennyi), másrészt, amik történtek nem feltétlen olyan dolgok, amikről írni akartam, mert nem akartam senkibe sem tüskét szúrni, mert mint annyi helyen a Magyarországon a nyílt és őszinte beszéd csak ellenérzéseket vált ki és nem a  problémára hívja fel a figyelmet és nem tereli az embereket a problémamegoldás irányába. 

Mérések 

De nem szeretnék ködösíteni. A nyár óta elvégeztem egy adag munkát, amire azt hiszem senkinek sem lehet egy szava sem. A pihenő heteket figyelembe véve heti  kb. 14 órát edzettem átlagosan. A leghangsúlyosabb részt a heti 3 súlyzónak szenteltem, az evezés mellett. Ami a leggyengébb, annak a fejlesztésével lehet a legkönnyebben előre jutni. Szeptemberben és október elején nem igazán volt durva (értsd magas intenzitású terhelés), csak hosszú evezés és kerékpár. Jó volt Egy év után ismét tudok futni, ami nagyon jó érzés, mert majdnem egy éven keresztül fájt az egyik térdszalagom. 

Az időszak tanulsága: "What gets measured, gets managed" - Amit lemérnek, azt meg lehet változtatni a lényege a mondatnak. Így hétről hétre láttam, látom a fejlődést a kondiban. Sajnos már nem úgy ugrálnak a számok mint korábban, de azért jó érzés a fejlődés. 

Ami a ködösítést illeti, egész ősszel, most a hosszútávú után sikerült először csapatban eveznem az ország legjobb scullerjeivel. Jó lett volna, ha ezt már szeptemberben is megtehettük volna, de nem így alakult. Késő bánat eb gondolat mondják, így én sem kesergek, de jó lenne, ha a jövőben, ameddig jó idő van hetente pár napot evezhetnénk együtt. 

Hosszútávú 

Sajnos az ősszel több hosszútávú versenyen is indulam/tunk volna, de csak a magyarországi jött össze. A Red Bull X-rown sajnos a szervezők mondták vissza az indulást. Ez nem esett jól, de legalább tudtam edzeni addig is. A hosszútávú volt ez egyik főpróbája számomra a felkészülésnek. Tudtam, hogy ha itt nem tudok 4. lenni a normálsúlyúak közt, akkor nincs igazán miről beszélni a jövő szempontjából. Nagyon messze voltam a felpörgött állapottól, de időszakhoz képest ez nem is kellene, hogy cél legyen. A fontos a technika és a hajóhajtás, a többivel pedig kezdek majd valamit gondoltam. Elvégre verseny és a versenyhelyzet sok mindent kihozhat az emberből. Próbáltam tudatosan készülni. Most nem volt reggel autóba pakolás, előző este nyugodtan munka és számítógép nélkül telt, hogy lehetőleg ne terheljem túl az agyam - ez a mai világban igényel egy zen hangulatot, ami ritkán van meg. 

A verseny reggelén jó idő fogadott minket, ami azóta is tart. Igazából nincs mit mondani a versenyről. Végigmentem, ahogy bírtam, ahogy ment. 28, majd a második felében 26-os tempóval.  Utólag öreguras tempónak minősítették a partról, de azért megnyugtatott, hogy így sikerült 22:04-et eveznem, aminél talán egyszer vagy kétszer eveztem jobbat. Délután, mikor megjöttek az eredmények 4.-ként szerepeltem a listán a normál súlyúak között, ami azt jelentette, hogy sikerrel teljesítettem a kitűzött célomat.

Utólag kiderült, hogy az időket elszámoltak, elmérték, de így is. 4.-5. helyen maradtam, mert Juhász Adrián is 22:04 körüli időt ment.

Edzőtáborban 

Most 4 év után ismét Dunavarsányban vagyok. Igaz továbbra is önfinanszírozóként, és valószínűleg még sokáig. A sculler csapatban 11-en vagyunk normál súlyúak. Az első edzés előtt pozitív esemény volt, hogy Lopez (Molnár Zoltán) elmondta, hogy mért vagyunk itt, egy dubló és egy négypár riói kijutása a "célunk", mint csapat. Ez azért volt jó, mert korábban sose lehetett erről beszélni. Most beszéltünk is róla és volt vita is. Számomra a lényeg: ha nem lesz jövőre felnőtt négypár, akkor homályosan fogalmazva leszűkülnek a lehetősegeim. 
Egyszerűen fogalmazva, csak edzeni kell, mert mást nem igazán lehet tenni. 

Ami persze segítene egy csapat felkészítést (értsd: több klubból összeverbuvált csapatok), hogy azonos stílus elvárást határozna meg a szakmai vezetés és az edzők klub szinten követnék mindezt. Lényegesen könnyebb lenne összecsiszolni egy-egy csapatot. Jó lenne, ha egyszer azt mondhatnánk: "A magyarok így eveznek". Valószínűleg ez nehéz lesz, de jó lenne!

Szerencsére az idő meleg, a víz kiváló. Jó edzeni, persze fárasztó, de ez nem baj. 

Következő hetek

Jövő héten utazunk Torinóba. Várom! A silverskiff Európa egyik legszínvonalasabb folyam vízi 10 km-es szkiff verseny. Mindig vannak sztárok, akikhez képest láthatjuk hol tartunk. Aztán pedig edzés és edzés.

Ui.: Most éppen dopping előadáson vagyunk, mit, miért, mikor NE
   


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése