2013. július 25., csütörtök

Stand up! - Bevezetés a Stand up Paddle világába.

A Stand up Paddle az egyik legújabb élmény sport világon. Gyakorlatilag egy módosított szörfdeszkán evezünk állva egy fura kenulapáthoz hasonló lapáttal. Először egy Vaclav Chalupaval készült riportfilmben láttam talán, amint az öreg Chalupa a 6. Olimpiája után egy ilyenen evez egy folyón. Nagyon megtetszett maga a mozgásvilág, az élmény. Aztán egyre több helyenl hallottam, olvastam erről. Egy Fazekas-Zur Krisztina interjúban 2012-ben, majd Drew Ginn is posztolt a blogján az élményeiről. Idén Bledben és Bécsben is találkoztam SUP-sokkal.

Az interneten sikerült is találnom gyártókat és egyértelművé vált, hogy a Red Paddle Co. deszkai a legjobbak a világon jelenleg. Kapcsolatba léptem velük és megtudtam, hogy van magyarországi forgalmazójuk, akik Balatonon dolgoznak. Felhívtam őket és tegnap, az ob után le is mentünk hozzájuk Tihanyba. 

Maga a deszka kb. 10 láb hosszú és 2 láb széles. Van több féle verzió: szörfös, túrás, 100kg+, gyerek, felfujható stb. A lapátnak olyan hosszúnak kell lennie, mint magunknak kinyújtott kézzel. Egy kb. 10. perces oktatás után már a deszkán álltam és eveztem. A legfontosabb tanács: ne nézz le!

Őszintén bevallom zseniális volt! Nem egy gyors dolog, de nem is számított. Nagyon jó érzés volt a Balaton közepén állni, evezni és körbetekinteni. Nagyon szép idő volt, a víz kellemes és a szél sem volt nagyon erős. Kevés idő múlva már mertem keményebben is hajtani a deszkát, menni a hullamokon, vagy azokkal szemben, egyszer-kétszer be is estem a vízbe, de alapvetően nem jellemző az esés.

Egész nap tudtam volna evezni így, de nem voltam egyedül, így elmentünk hekkezni és ebédelni is egyet. Estére a farizmom és a derekam is jó állapotban volt, szóval senki sem mondhatja, hog nincs sport értéke.

Ha tudok lesz egy ilyen deszkám, mert a Dunán és kisebb nagyobb folyókon is nagyon jól lehet használni.

De ez még egy kis időt várat magára.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése